بهداشت محیط بابل
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 تير 1390برچسب:, توسط b6 |

سینک

سینک ظرف ‌شویی یکی از آلوده‎ ترین نقاط خانه است. توصیه می‎ شود بعد از هر بار شستن ظروف، شستن میوه و سبزی و بعد از شستن و تمیز کردن گوشت،‏ مرغ و ماهی سینک را با آب گرم و مایع ظرف ‎شویی بشویید و با حوله یا دستمال تمیز آن را خشک کنید.

شستن میوه

خشک و تمیز نگه ‌داشتن سینک در حفظ سلامت خانواده و کاهش مسمومیت‏ های غذایی موثر است.

بهتر است سینک ظرف ‎شویی کنار پنجره آشپزخانه باشد تا با تابش نور خورشید ضدعفونی شود.‏ برای استفاده بیشتر از نور خورشید هر روز پرده را کنار بزنید و گاهی هم پنجره را باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند و رطوبت کمتر شود.

سینک ظرف ‎شویی هم برای شستن ظروف کثیف و هم برای شستشو و تمیز کردن میوه و سبزی و گوشت استفاده می‏ شود و باقی ماندن آلودگی روی سطح آن می ‏تواند سبب انتقال آلودگی و ایجاد مسمومیت ‏های غذایی شود.

لازم است هر چند وقت یک بار سینک را با محلول سفید کننده کلره و آب ضد عفونی کنید.‏

ارگونومی

هنگام شستن ظرف ‎ها به وضعیت بدن خود توجه داشته باشید و با پشت صاف و شانه‎ های رو به عقب و آرنج‎ های نزدیک به بدن کار کنید. هنگام شستن ظرف‎ ها به سمت سینک ظرف ‌شویی خم نشوید‎. کمرتان را صاف و مستقیم نگه دارید. اگر یک زانو را خم کنید، فشار کمتری به پشت وارد می ‎شود. در این حالت، خم شدن به سمت جلو برای ‌تان سخت‎ تر است و می‎ توانید به راحتی با پشت صاف، ظروف را بشویید‎. برای این‌ کار می‎ توانید در کابینت زیر سینک ظرف‌ شویی را باز کرده و پای ‌تان را روی کف آن قرار دهید یا از یک چهار پایه کوچک استفاده کنید. به جای این که خودتان را به سمت سینک ظرف‌ شویی خم کنید، ظرف‎ ها را به سمت خودتان بیاورید و سپس آن ها را بشویید. آب ‌چکان را در ارتفاع مناسبی نصب کنید و به طور متناوب، جهتی که ظروف را در آب ‌چکان می ‎گذارید، تغییر دهید.

دستکش

برای پیشگیری از آسیب‎ های پوستی حتما با دستکش ظرف بشویید. افرادی که پوست حساس دارند یا ممکن است پوست دست ‌شان به لایه ی داخلی دستکش حساسیت نشان دهد، بهتر است زیر دستکش پلاستیکی ظرف ‎شویی، از دستکش نخی استفاده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.